25 januari 2010

Play the piano

Pianospelandet för mig kommer och går periodvis. Oftast med flera månaders mellanrum. Nu har jag kommit in i en pianoperiod pånytt. Började med att jag försökte hitta noter till låten Nothing compares to you men hittade endast några ackord och det är det inte så underhållande att spela med. Så idag på hål gick jag till biblioteket för att se om jag hittade några intressanta pianoböcker, dvs noter till piano då ;p. Väl där hittade jag massor och plockade böcker åt mig hejvilt. När jag märkte att det började bli aningen tungt beslöt jag mig för att gallra ur lite. Efter några om och men blev det till slut fyra stycken böcker.
Några låtar jag ska ta mig an är bl.a. viva la vida och violet hill, dancing in the moonlight-toploader, chasing pavements-adele, with every heartbeat-robyn, fields of gold-eva cassidy ....osv. Och just ja, så hittade jag även låten Nothing compares to you när jag stod där i biblioteket. Jag sa yes lite sakta för mig själv när jag såg den. Ajoo, men blir nog prima det här :D Får se hur länge detta håller i sig innan jag åter igen tappar koncentration och intresse.


/fanny

Inga kommentarer: