14 februari 2009

Äldstes dag!

Det var då äldstes dag igår, alltså vi tvåor är äldst i skolan nu efter att treorna dragit iväg på läslov. I skolan är det lite av en tradition att vi tvåor ska klä oss i vit skjorta och svarta byxor. Jag körde på en hög svart kjol för att göra mig lite extra fin.

På kvällen var det ju då ordnat för fest i Skatila. Kasst ställe, eller rättare sagt onödigt långt borta men är väl typ enda stället vi kan ordna sådana tillställningar vid nuförtiden. Vi serverades tonfisksallad, bröd och efterrätt. Salladen var nog helt god men brödet förstod jag mig inte på. Var som att någon hällt ett helt saltkar på brödet och efterrätten var nog ingen höjdare den heller. Äh, men vi kom ju inte dit för god mat heller.
Ungefär en 22 tiden skulle jag gissa att musiken började flöda ur högtalarna. Blev mycket dans och väääldigt sjuka fötter. Stort sett var det nog en helt rolig kväll om man bortser från lite drama där ett tag och hur den slutade.
När det väl var dags att börja ta sig hemåt var min jacka inte längre kvar där jag hängt upp den. Hade min tröja och vantar i den så hade inget att ta på mig. Blev helt förstörd och det kom en hel del tårar. Hade nog gett upp hoppet om att få se den igen men så för någon timme sen idag hade en skickat på msn och sagt att det var en som har min jacka för att någon tagit hennes och tog då min för att den liknade på hennes. Men tyvärr så var det inte kvar någon jacka som skulle liknat på min där igår så då är det ju alltså någon som tagit hennes. Riktigt synd, men jag är super glad att det löste sig med min jacka iallafall. Men man tycker ju att 17-18 åringar borde ha mer vett i skallen att inte ta andras grejer men vissa har tydligen inte det.


/fanny

Inga kommentarer: