29 april 2008

Herrelös hund

När jag dea och mamma var påväg hem från stan idag svängde vi in via siwa i dragnäsbäck för mamma skulle springa in och köpa nåt. Så medans mamma var inne och handlade satt vi i bilen och väntade, våra blickar fastnade på en jättesöt hundvalp som någon hade satt fast vid cykelställningen och vi antog att hunden var någons som var inne och handlade. Men mittiallt sliter sig hunden ur kopplet och börjar springa iväg, så jag och dea hoppade ur bilen och försökte få fast den, men den sprang bort så vi inte hittade den. Fast då hörde vi att någon fått fast den så vi sprang tillbax, och det var mamma som fått fast hunden. Vi satt fast den igen i kopplet och mamma gick in i butiken för att se ifall ägaren till hunden var där. Men ingen ägare syntes till och dom som jobbade på butiken sa att hunden hade varit fast där i minst 2 h. Alltså stackars hund! Hur kan man bara lämna en hund sådär ?! För en hund glömmer man ju inte i första hand. Dom hade ringt åt polisen så dom skulle komma och hämta hunden. Åh, blev helt kär i hunden : ( Den var så snäll och söt, hade gärna tagit den med mig hem.

Denna vecka har varit helt chill. I måndags hade vi temadag, idag hade vi vanlig dag men jag hade ändå bara en vanlig timme pga av att två lärare var borta och så missade vi en timme för att vi hade träning till stafettkarnevalen. Imorgon ska vi gå till sandö och sen ha nåt program där. Torsdag ledig och fredag någorlunda vanlig dag. Och imorgon VAPPEN! Vi hoppas på fint väder!

Har blivit ganska duktigt på dethär med att dra mig ut och springa. Har sprungit varje dag nu sen torsdas och ska försöka ända tills sommarlovet börjar! Ganska hög ribba jag har satt, men jag ska verkligen försöka. Borde ju vara i någorlunda form då : )

/fanny

Inga kommentarer: